선과 악의 기준
[сонгва аки кічун]
善惡的標準
Етимологія
的 (~의) [уі] – суфікс
標準 (기준) [кічун] – критерії
Кожен із нас стоїть або на боці добра, або на боці зла. Будь-яка людина, сім’я, рід, нація – власне, як і весь світ – можуть бути на боці добра або на боці зла. У світі багато країн, і кожна нація вважає, що належить стороні добра. Але за якими критеріями можна визначити абсолютне добро і зло? Ми розуміємо, що всі люди і всі нації не могли бути на боці добра. Має бути критерій, на основі якого можна розрізняти добро і зло.
У кожної людини своя система цінностей, свій погляд на життя і думка про все. Кожен відчуває вплив суспільства. Така природа людини – приймати речі, які подобаються, і відкидати те, що не подобається. Зазвичай люди, даючи визначення добра і зла, покладаються на свою совість. І попри те, що всім нам притаманна совість, еталон її різний для різних людей.
Основний критерій, що визначає добро, має визнаватися всіма, і його природа має бути такою, що жодна зі сторін не може його заперечувати, але кожна визнає і погоджується з ним. Тому напрошується висновок, що визначення добра має отримати рівне і загальне визнання всіх людей на землі.
Яким би добрим не був світ, але якщо ви прихильник зла, то для суспільства це створює величезні проблеми. Якими б не були навколишні обставини, якщо ви твердо стоїте на позиції добра, то на вас ніщо не вплине. Висновок може бути один: тільки якщо кожна людина дотримується позиції добра, добро запанує в суспільстві.
Кожна людина насамперед має створити міцне підґрунтя добра в самій собі, для того, щоб безпосередньо йти до виконання хорошої мети. Отже, щоб людина могла розвиватися, необхідно створити підґрунтя добра на індивідуальному рівні.
Отже, яким же ви готові бути – добрим, а може поганим? Напевно кожен у цьому світі хоче бути добрим, хорошим. Немає жодної людини, яка мріяла б бути переможеною.
Будь-яке визначення добра, продиктоване особистою зацікавленістю, егоїзмом або вузькістю мислення, не може бути прийняте як остаточне. Які ж його критерії? Поговоримо про це в наступному пості.